Engagement

Uit onderzoek van General Electrics (GE) naar de succesfactor van projecten en verandertrajecten blijkt dat alle succesvolle project startten met een uitstekend plan waarbij doelstellingen, taken en verantwoordelijkheden, budgetten en tijdslijnen goed uitgedacht waren. Helaas bleek 98% van de gefaalde projecten ook over een goed plan te beschikken. Wat bepaalt dan of een project succesvol is? Het bleek engagement en intern draagvlak te zijn. Vandaar dat Metis in al haar trajecten aandacht besteedt aan engagement. 

Metis heeft de Legacy engagement aanpak® ontwikkeld gebaseerd op gebaseerd op de laatste inzichten op  duurzaamheids-management en gedragswetenschappen zoals de gouden cirkels van Simon Sinek en de theorie van Dan Pink over wat ons motiveert. 

Hoe uw programma van de Legacy engagement aanpak® eruit gaat zien is afhankelijk van wat waar de organisatie nu staat, hoe groot de organisatie is en hoe deze is georganiseerd. Activeren kan op een brede duurzaamheidsstrategie of op een specifiek onderdeel zoals bijvoorbeeld Maatschappelijk Verantwoord Inkopen. We kijken naar de Legacy van de organisatie, het team en het individu. Een succesvolle aanpak sluit aan bij de cultuur en de symboliek van de organisatie en de drijfveren en de kennis van de medewerkers. Vandaar dat we de aanpak altijd op maat zullen maken.

 

Paul Kennedy, former Nature & Sustainablity Manager Danone Early Life Nutrition:

"Danone ELN has used the Legacy Approach to make Nature & Sustainability an integral part of our business. I am impressed how well employees, especially leasership teams, respond to the approach. If you want to activate and intrinsically motivate people on Sustainability, it really works. It makes a global challenge, personal."